Selecteer een pagina

De Telegraaf

De Telegraaf case: Stellingen

De Telegraaf bereikt haar doelgroep met de actualiteit. Zowel online met de  website en haar nieuwsbrief, maar natuurlijk ook met de dagelijkse krant. Om in te spelen op deze actualiteit, hebben we met De Telegraaf een campagne opgezet waarbij we leads werven, engageren en uiteindelijk laten converteren naar een proef- of vast abonnement op De Telegraaf.

Wervingscampagne – Geef uw mening!

De eerste stap van de campagne bestond uit het werven van leads. Men kon zich opgeven om mee te doen met de stelling van de week en maakte daarmee kans om een jaar lang gratis De Telegraaf te winnen. Na het aangeven van de keuze werd aan de deelnemer gevraagd om zijn naam, e-mail en telefoonnummer op te geven. Daarnaast gaf de deelnemer zijn bel- en mail opt-in zodat hij benaderd mag worden met aanbiedingen vanuit De Telegraaf. Op de bedankpagina en in de  winnaarsmail (waarin naar alle deelnemers gecommuniceerd werd wie de winnaar was) werden upsell mogelijkheden toegevoegd.

“Profieldata en gedragsdata zijn niet meer weg te denken in online campagnes. Klantenvinder speelt goed in op deze nieuwe marketingontwikkeling en helpt ons slim met data om te gaan.”

Maarten de Jong – Telegraaf Media Groep

Plant a good seed in the right spot and it will grow without further coaxing.”

Professor B.J. Fogg –Stanford University

Ik geloof in de waarde van de kennismaking met een product of dienst, voordat het wordt aangeschaft. Met de Stelling van de Week brengen wij niet alleen de deelnemers op de hoogte van het geschreven nieuws in De Telegraaf, maar worden deelnemers ook getriggerd om na te denken over actuele onderwerpen.

Robert Kostwinder – Projectmanager OMG

Engagementcampagne – De stelling van de week

Om de leads te betrekken bij De Telegraaf krijgen ze een wekelijkse mailing waarin een nieuwe stelling is opgenomen. De stelling is gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Voorbeelden zijn:

  1. De Verenigde Naties moeten harder optreden tegen Noord – Korea.
  2. Ik volg de Nederlandse voetbalvrouwen op de voet.
  3. Ik heb vertrouwen in de nieuwe regering.
  4. Prinsjesdag had dit jaar overgeslagen kunnen worden.
  5. (Oud) Minister Hennis mag terugkeren in een nieuw kabinet.

Ook hierbij kreeg men de aanbieding van een voordelig (proef)abonnement door middel van een upsell op de bedankpagina.

Conversiecampagne – Lees nu De Telegraaf

De leads in het bestand blijven nu iedere week een actuele stelling ontvangen. Ook ontvangen de leads om de twee weken een conversiemail. Hierin nemen we een voordelige aanbieding op, die vanuit De Telegraaf exclusief beschikbaar is gesteld voor stemmers. Wanneer een lead geconverteerd heeft, wordt deze uit het conversiebestand gehaald (ze blijven nog wel de stellingen ontvangen). Zolang een lead nog niet geconverteerd is, blijft deze exclusieve aanbiedingen ontvangen.

Resultaat

Op het moment van schrijven van deze case (oktober 2017) bestaat het leadbestand uit 5.966 leads. De gemiddelde openrate is 33%, de clickrate is 53%. Ruim de helft van de opens stemt ook daadwerklijk op de stellingen. Deze campagne is doorlopend waarvan de resultaten op den duur anders kunnen zijn. Wilt u de huidige resultaten weten? Neem dan contact op!

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem contact op! Ik praat u graag bij.

Martijn Versteeg

Account Manager
Martijn.versteeg@omg.nl
030 750 4016

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem contact op! Ik praat u graag bij.

Martijn Versteeg

Account Manager
Martijn.versteeg@omg.nl
030 750 4016

Zonnebaan 45     3542 EB Utrecht    030 750 4000

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl

Zonnebaan 45     |     3542 EB Utrecht     |     030 750 4000     |     info@omg.nl